Oled kunagi Adzuki ube söönud? Kui ei ole, siis võiksid kindlasti proovida! Neid saab idandada, neist saab ka võrseid kasvatada ja neid on võimalus keeta. Idanedes suureneb kiudainete hulk 300%. Tänu idandamisele on meil ube ka kergem seedida.

Adzuki oad koos mungaubadega on ühed kergemini seeditavad oad. Need on madala rasvasisalduse ja kõrge valgusisaldusega. Adzuki ube tuntakse kui ‘kaalulangetamise ube’, kuna neis on vähe kaloreid, aga palju toitaineid. Need on kiudaineterikkad ning neis on palju valku (~25%) ning asendamatuid aminohappeid. Lisaks sellele vitamiine A, B, C ja E, suures koguses kaltsiumi, rauda, niatsiini, magneesiumi, kaaliumi ja mangaani. Nagu enamik ube, on ka Adzuki oad rikkad lahustuvate kiudainete poolest, mis aitab neil kehast väljutamisel siduda toksiine ja kolesterooli.

Nende tarvimine aitab kaasa paremale seedimisele (tänu kiudainete rohkusele) ja seetõttu ka kaalulangusele. Ubade tarbimine võib aidata ennetada diabeeti ja alandada kolesterooli ning vererõhku – kokkuvõtvalt ennetada südamehaiguste riski. Adzuki ubade regulaarne tarbimine toetab neeru ja põie funktsioone.

Adzuki oad on üks iidsetest kultuuridest, mida algselt kasvatati Ida-Aasias ning mille kasvatamine on levinud enamasti Jaapanis, Hiinas ja Koreas.

Kuidas kasutada idandatud ube? Adzuki ubade idandeid võib kasutada salatites, lisada neid köögivilja- või riisiroogedesse, wrapi või burrito vahele, võileiva kõrvale või lihtsalt liha asemel.

Siit leiad juhised, kuidas idandada.