Brokoli idandid ja võrsed on ühed tervislikumad mikrotaimed. Kui Sa brokoli headest omadustest veel kuulnud pole, siis panime kirja ühe väikese ülevaate.

Brokoli mikrotaimede kohta on tehtud palju uuringuid. Peale esimesi tulemusi oldi hämmelduses, et nii väikses taimes võib olla nii palju väge. Brokoli kuulub ristõieliste taimede sugukonda. Üks suuremaid ja tulemusrikkamaid uuringuid avaldati 1992 aastal, mil farmakoloog Paul Talalay pälvis rahvusvahelise tähelepanu tõestades, et ristõieliste köögiviljade tarbimine võib vähendada vähki haigestumise riski.

Talalay viis läbi uuringuid, mille tulemusel leiti, et brokolis (eriti just brokoli mikrotaimedes) leiduval ühendil nimega sulforafaan on päris intrigeerivad omadused! Väikese taimevõrse närimisel või purustamisel (kasutades smuutides), suurendab see kehas nende ensüümide tootmist, mis aitavad kehal mürgiste ainetega, võidelda. Mürgiste hulka kuuluvad ka kasterogeensed ehk vähki tekitavad ained.

Paul Talalay ise on öelnud: ‘Olen selle uuringu alustamisest saati olnud parema köögiviljarikkama toitumisega. Sööme brokoli mikrotaimi kaks kuni kolm korda nädalas. Naudin neid croissantil koos vähese toorjuustuga.’

Hilisemad sarnased uuringud on näidanud, et sulforafaani võimalikud eelised ulatuvad kaugemale – need võivad aidata ka diabeedi ja autismi ennetamisel. Samuti on uuringtest selgunud, et sulforafaan võib hoida ära põletikku, mis võib põhjustada neurodegenratiivseid haigusi nagu Alzheimeri ja Huntingtoni tõbi. Brokoli mikrotaimed on head ka südame veresoonkonna haiguste ennetamisel.

Muidugi on teostatud uuringud brokoli mikrotaimede kasulikkuse kohta põnevad ja paljutõotavad. Hea on teada, et tervislik toitumine annab meile eelise omada head tervist. Igal juhul tundub aga brokoli pisikeste taimekeste lisamine oma menüüsse suurepärane idee! Nagu on teada, siis idud ja võrsed kannavad endas konsentreeritud kogustes toitaineid, võrreldes täiskasvanud taimega.

Brokkoli võrsete maitse on sarnane suurele brokolile ja tema võrsed on õrnad ja krõmpsuvad. Neis on A, B, C, E ja K vitamiine, kaltsiumi, magneesiumi, fosforit, rauda, vaske ja tsinki.

Kui palju neid siis ikkagi sööma peaks? Erinevad uuringud ütlevad, et 25-140g päevas. Meie Plantoses oleme kindlad, et iga väike peotäis meie toidulaual on juba hea täiendus ja samm parema tervise poole 😀

Head isu ja olge terved!

Meie e-poes on saadaval brokkoli maheseemned, mis sobivad idandamiseks ja võrsete kasvatamiseks.

Brokkoli võrsed